środa, 3 lutego 2016

ZUPA KREM Z PORA *przepis

Jednym z prezentów, jaki znalazłam pod choinką, była książka kucharska Jana Kuronia. Był to prezent, którego się nie spodziewałam, a który bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Praktycznie wszystkie przepisy są bardzo łatwe w wykonaniu, a składniki bez trudu można znaleźć na sklepowych półkach. Pierwszym daniem, na które się skusiłam była zupa z porów. Poniżej moja wersja, lekko zmieniona, ale i tak bardzo smaczna.





Składniki na zupę:
·         3 pory
·         4 małe ziemniaki
·         1 cebula
·         2 ząbki czosnku
·         1 łyżeczka suszonego tymianku
·         2 litry bulionu (wg mnie mogłoby być mniej, aby zupa była bardziej gęsta)
·         Sól, pieprz
·         Oliwa z oliwek

Składniki na grzanki:
·         Wczorajsza bagietka (świeżej szkoda na grzanki)
·         Zioła prowansalskie
·         Oliwa z oliwek

Pora kroimy w paski, cebulę w kostkę, ziemniaki w grubą kostkę. W garnku rozgrzewany oliwę, na której zeszklimy pora oraz cebulę. Tak przygotowane warzywa doprawiamy tymiankiem i dodajemy pokrojony czosnek. Chwile smażymy i zalewamy bulionem. Gotujemy przez pięć minut, następnie dodałam ziemniaki. Gotujemy na małym ogniu, aż wszystkie warzywa będą miękkie. Na koniec doprawiamy zupę solą i pieprzem i wszystko blendujemy.

W między czasie kroimy bagietkę (wielkość i kształt wedle uznania). Skrapiamy oliwą i obsypujemy ziołami prowansalskimi. Smażymy na patelni aż pieczywo się zarumieni.


Grzanki najlepiej serwować w osobnym naczyniu i wrzucać do zupy bezpośrednio przed zjedzeniem, aby były chrupiące.




Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz