wtorek, 25 sierpnia 2015

DROŻDŻOWE CIASTO Z RABARBAREM *przepis


Rabarbar miał już swoje 5 minut, sezon na niego powoli mija, jednak przedstawiam jeden z przepisów na jego wykorzystanie, który w tym roku cieszył się sporym powodzeniem w moim domu.

Składniki:
4 szklanki mąki
1 szklanka cukru
1 szklanka mleka
200g margaryny
4 jajka
8g suszonych drożdży lub lub 25g świeżych
0,5 kg rabarbaru
cukier puder


Jako, iż posiadam maszynę do pieczenia chleba, która posiada również program wyrabiania ciasta, składniki mokre (mleko, jaja oraz roztopioną margarynę) dałam na spód. Na to wsypałam mąkę, cukier oraz drożdże.

W przypadku osób niezmaszynowanych sytuacja nie jest dużo trudniejsza. Margarynę i mleko należy podgrzać na niewielkim ogniu, aby margaryna się rozpuściła. Następnie dodać cukier. Gdy mieszanka będzie letnia, dodać jajka i drożdże, a następnie mąkę. Ciasto można wymieszać mikserem. Powinno mieć dosyć rzadką konsystencję. Tak przygotowane ciasto przykryć i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia (ok. 1,5h).

W czasie gdy maszyna wyrabiała mi ciasto, zajęłam się rabarbarem. Obrałam go i pokroiłam w niewielką kostkę.

Gdy ciasto wyrosło, przelałam je na wyłożoną papierem do pieczenia blachę. Na ciast wyłożyłam rabarbar i posypałam kruszonką.

Składniki na kruszonkę:
1/3 szklanki mąki pszennej
1/3 szklanki mąki ziemniaczanej
1/3 szklanki cukru
100g margaryny





Tak przygotowane ciasto odstawiłam jeszcze na godzinę w ciepłe miejsce.

Ciasto piekłam w temp. 180stopni przez ok. 1 godzinę (do suchego patyczka).








SMACZNEGO! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz